ZAHA I SUPREMATIZAM
  • 2019-02-12
  • U današnjoj Video preporuci, donosimo vam diskusiju između arhitektice Zahe Hadid i Achim Borchardt-Hume-a, kuratora izložbe Malevich u Tate Modern-u, koja se osvrće na Malevichev ‘Arhitektons’ i ostala djela suprematizma kao formativnu inspiraciju Zahine prakse.

    Kazimir Malevich je poljsko-ruski umjetnik, najpoznatiji po svojim slikama koje evoluiraju od apstrakcije ka suprematizmu, no u periodu od 1923. godine do ranih ’30-ih, Malevich je stvorio nekoliko trodimenzonalnih modela, spojeva apstraktnih formi koje sliče modelima nebodera, nazvane ‘arhitektons‘. Prateći crteži su nazvani ‘planits‘. Ovom serijom kvaziarhitektonskih skulptura, Malevich je pokušao pokazati bezvremene zakone arhitekture koji leže ispod konstantno promjenjivih funkcionalnih zahtjeva. Ove studije su eksperimentalne, a ‘objekti’ nemaju funkciju, niti unutarnu organizaciju, u biti, one predstavljaju Malevichev pokušaj prijevoda suprematističkih principa kompozicije u trodimenzionalnu formu i arhitekturu.

    Veza između Zahe i suprematizma provlači se kroz čitavu njenu karijeru, počevši od njenog diplomskog rada 1976.-’77. godine za Architectural Association – ‘Malevich’s Tecktonik’, koji uzima vizuelno dekonstruktivisan utjecaj Malevicha i koristi ga kao početnu tačku za projektiranje 14-ospratnog London hotela. Zaha je 1993. godine je, na poziv Solomon R. Guggenheim muzeja u New Yorku, dizajnirala izložbeni pokaz enciklopedijskog predstavljanja ruske avangarde – The Great Utopia. Povezanost Zahe sa suprematizmom je vidljiva i kroz dizajn i kuriranje izložbe u galeriji Gmurzynska u Cirihu, koja je postavila njen rad pored ruskih umjetničkih djela ranog 20. vijeka.

    Uživajte!

    Podijeli

    Iz arhive