U POTRAZI ZA ANDOM je serija članaka akademskog slikara Muhameda Kafedžića Muhe. Članci se objavljuju svakog ponedjeljka u 12 sati. Čitamo se i slijedećeg ponedjeljka…
http://muhaonline.com/
Autor: Muhamed Kafedžić Muha
Anime celovi i gdje ih naći
Prošle godine imao sam sreće da odem u Tokijo i živim tamo 5 mjeseci sa svojom porodicom. To je bilo ostvarenje jednog od mojih velikih snova. Imao sam priliku da vidim sve stvari koje su mi drage u Japanu: Gundam na Odaibi, Valkyriu iz Macrossa u Tokijo Skytree tornju, Edo period u Edo Wonderland tematskom parku u Nikku, Sailor Moon na Roppongi Hillu, Artniu (Square Enix galeriju i prodavnicu), Ghibli muzej… Ipak, tu je bila i želja da kupim jedan cel iz Vampire Hunter D Bloodlusta, koji je na aukciji u Mandarake prodavnici (i jošuvijek je) po cijeni od 20 000 jena ili oko 325KM. Odlučio sam da uštedim nešto para, ako se slučajno i proda, otići ću do Nakanpo Broadwaya i potrošit ću pare tamo – na kraju krajeva, to je raj za anime.
Ponovo, kolo sreće se okrenulo i okretalo se toliko puta u Tokiju u moju korist, da se i sad pitam kako sam zaslužio sve ovo. Jednog dana, Taro Komatsu, profesor koji je pozvao moju ženu da predaje na Sophia Univerzitetu, a sa njom, i našu porodicu, bio je kod nas u gostima na ručku i kafi, te mi rekao:
„Muha-san da li bi želio da imaš celove iz anima? Sakupljao sam ih za vrijeme srednje škole i možda ih još imam, negdje iza ormara. Potražit ću ih, i ako ih nađem donijet ću ti ih, a ako ti se ne svide možeš ih slobodno baciti.“
Nisam mogao vjerovati šta me je upitao i kroz nekoliko dana dobio sam kesu sa malim bogatstvom u vidu celova, faza, ekstrema, i storyboard scena iz anima sa početka 80tih. Mali broj faza je bio veoma oštećen dok je većina bila u dobrom stanju. Među celovima nalazila se i faza iz prvog Macrossa, koji je mojim prijateljima i meni poznat kroz Robotech, faza sa Rick Hunterom (Hikaru Ichijyo) – herojem mog djetinjstva. Poslije ovog odustao sam od Mandarakea i Nakano Brodwaya – moje srce je bilo zadovoljno.
Po povratku u Sarajevo pokazao sam svoje blago prijateljima i uskoro shvatio da niko od njih nije bio u prilici da vidi cel iz bilo kakve „old school“ 2D animacije. Tako da sam, zajedno sa svojim prijateljima iz BlackBOXa, odlučio da napravim izložbu. Želio sam također da podijelim svoje bogatstvo sa drugima – zadržat ću samo dvije faze i ostale podijeliti da vise u studijima i stanovima umjetnika, ilustratora, animatora, di-džejeva, ili jednostavno ljubitelja anima i mangi u BiH.
Želio bih posvetiti ovu izložbu Taru Komatsu, tinejdžeru iz Tokija iz ranih 80tih, koji najvjerovatnije nije ni sanjao da će njegova kolekcija bit izložena – i to u Sarajevu, i svim tinejdžerima kasnih 80tih i ranih 90tih u BiH i bivšoj Jugoslaviji, koji su prepoznali originalnost anima i postavili osnove za buduće fanove anima u BiH, a koji najvjerovatnije nisu ni sanjali da će vidjeti originalne celove iz njima dragih anima.
Želio bih se također i zahvaliti Taru Komatsu, izvrsnom profesoru sa Sophia Univerziteta, dobrom prijatelju, aniki (兄貴), koji je prepoznao moju ljubav prema animama; Julijanu Komšiću i Srećku Hrkaču, BlackBOX galeriji, za stvaranje sigurnog prostora za alternativne umjetnosti i umjetnike, za nove umjetnike da realizuju svoje kreacije, i za podršku u ovom nekomercijalnom projektu; mojim prijateljima koji su podržali realizaciju ove izložbe: Renato Foder, Anton “Tony” Huml, Edin “Wille” Pašović, Mirsad Festa, Srđan Tunić, Stephen Hefford, Dejan “Mickey” Mijatović, Boris Stapić, Enis Čišić i Billain; i svima vama koji ste došli da vidite nešto drugačije.
Kako kažu stihovi pjesme,
I love you all
Muha
Sarajevo, III 2017.
P.S. Vidimo se u četvrtak u BlackBOXu na izložbi.
P.P.S. Najava izložbe se nalazi na ovom linku
Datum objavljivanja: 06.03.2017.