Asocijacija arhitekata u bih

Asocijacija arhitekata u Bosni i Hercegovini (AAuBiH)

Collegium artisticum – Terezije bb Skenderija Sarajevo

S T A T U T

 

udruženja ASOCIJACIJE ARHITEKATA u Bosni i Hercegovini

 

I        Opće  odredbe

Član 1

Asocijacija arhitekata u Bosni i Hercegovini je udruženje (u daljem tekstu skraćeni naziv: Asocijacija ili AAuBiH) osnovano zajedničkim sporazumom arhitekata usvojenim na osnivačkoj Skupštini Asocijacije održanoj 26.06.2002., a u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine.

 

Član 2

Asocijacija je stručna organizacija dobrovoljno udruženih arhitekata radi ostvarivanja zajedničkog i javnog interesa na području čitave BiH.

Asocijacija okuplja arhitekte BiH i pomaže u širenju saradnje među arhitektima, omogućavajući im razmjenu ideja, zamisli i iskustava, proširivanje znanja i obogaćivanje međusobnih različitosti.

Asocijacija učestvuje u poboljšavanju životnih standarda stanovništva u programiranju, urbanizaciji, projektovanju i stručnom nadzoru u izgradnji arhitektonskih objekata i naselja, posebno pomažući manje razvijena područja u sveobuhvatnom zadovoljenju materijalnih i duhovnih potreba.

Asocijacija sarađuje s međunarodnim strukovnim organizacijama zajednički doprinoseći progresu čovječanstva.

 

Član 3

Ovim Statutom u skladu sa Zakonom uređuju se:

 

I           Opće odredbe

II        Naziv, sjedište, područje, upotreba jezika, organizacioni način djelovanja i       dobrovoljnost u radu

III       Programski ciljevi i strukovna djelatnost udruženja

IV       Uvjeti i način učlanjenja, prestanak članstva te prava, dužnosti i odgovornost   članova udruženja

V        Zastupanje i predstavljanje udruženja i mandat ovlasti

VI       Organi udruženja, njihove ovlasti, način imenovanja i opoziva, trajanje mandata, kvorum i pravila glasanja, funkcija osobe ovlaštene za saziv          Skupštine

VII      Oblik, sadržaj i korištenje pečata i znak udruženja

VIII     Sticanje, raspolaganje i nadzor nad korištenjem imovine udruženja

IX       Javnost rada udruženja

X        Postupak za donošenje Statuta, izmjena i dopuna Statuta                             kao i drugih općih akata udruženja

XI       Uvjeti i postupak za pripajanje, razdvajanje, transformaciju ili

prestanak rada udruženja

XII      Pravila za raspodjelu preostale imovine u slučaju prestanka rada udruženja

XIII     Prelazne i završne odredbe

 

II      Naziv, sjedište, područje delovanja, upotreba jezika,  organizacioni način djelovanja i dobrovoljnost u radu udruženja

 

Član 4

Naziv udruženja je:            Asocijacija arhitekata u Bosni i Hercegovini

Skraćeni naziv udruženja :   AAuBiH

 

Član 5

Sjedište udruženja je: Collegium artisticum ul. Terezije bb, 71000 Sarajevo BiH

 

Član 6

Udruženje djeluje na čitavom području Bosne i Hercegovine.

 

Član 7

Udruženje jednakopravno koristi sva tri službena bhs jezika – bosanski, hrvatski i srpski, na latinici ili ćirilici koji su u upotrebi u Bosni i Hercegovini.

 

Član  8

Udruženje je multietnička, nestranačka i nevladina organizacija osnovana radi ostvarivanja zajedničkih strukovnih interesa članova, na bazi dobrovoljnosti u radu i bez namjere sticanja profita.

 

III     Programski ciljevi i strukovna djelatnost udruženja

 

Član 9

Programski ciljevi Asocijacije su:

 

  1. Povezivanje članova udruženja radi stvaranja i afirmacije zajedničkih univerzalnih intelektualnih, projektantskih, umjetničkih, naučnih, istraživačkih, pedagoških, profesionalnih i prijateljskih interesa i veza koje postoje među arhitektima svih zemalja u svijetu;
  2. Promotivne aktivnosti na afirmaciji programskih ciljeva, prije svega očuvanja povjerenja javnosti u kompetentnost i dignitet članova i Asocijacija u cjelini što istovremeno zahtijeva i visok nivo u moralnom i profesionalnom angažmanu;
  3. Kontinuirano razvijanje i oblikovanje opšte arhitektonske kulture putem organizovanja i prezentacije arhitektonsko urbanističkih konkursa, izložbi – posebno tradicionalnog godišnjeg Salona Collegium artisticum te regionalnih Dana i noći arhitekture i drugih tematskih skupova, seminara, radionica, filmskih projekcija, izdavanja publikacija i dr.;
  4. Podsticanje, umrežavanje i usmjeravanje članova u procesu samozapošljavanja kroz participaciju i djelovanje u zajedničkom radnom prostoru – HUB-u AAuBiH, (koji okuplja freelancer-e, manje djelatnike, sturtup-e i dr.) u cilju individualnog ili zajedničkog rada na arhitektonskim projektima u i izvan BiH, a istovremeno povezuje nezaposlene arhitekte s poslodavcima te posreduje pri zapošljavanju;
  5. Definiranje, redefiniranje i afirmiranje javne funkcije arhitekte kod investitora i javnih stručnih službi na nivou BiH;
  6. Praćenje procesa obrazovanja počev od istraživanja potreba na tržištu rada preko prijedloga za unapređenje nastave do povezivanja obrazovnih institucija i privrednih subjekata te podsticanje naučno – istraživačke aktivnosti;
  7. Preventivne aktivnosti da se u opšte obrazovanje mladih uvede i oblikovanje javnog prostora, unapređujući njegovu funkciju;
  8. Iniciranje i saradnja u donošenju zakonske regulative o radu i cjenovniku za arhitektonsko-urbanističku djelatnost;
  9. Zastupanje članova i pružanje stručne pomoći u cilju zaštite njihovih autorskih prava kao i prava drugih subjekata čije usluge koriste članovi putem Agencije za zaštitu autorskih prava i sl.;
  10. Formiranje Komore arhitekata BiH prema međunarodnim konvencijama u cilju regulisanja profesionalnih prava i obaveza članova u odnosu na investitore i organe uprave;
  11. Predstavljanje Asocijacije i njenih članova na međunarodnom planu u UIA i drugim srodnim organizacijama;
  12. Unapređenje strukovne edukacije putem kontinuiranog informiranja članstva i šire javnosti u BiH i regiji putem web stranice, javnih tribina, intervjua, periodičnih štampanih informacija, konferencija za štampu i dr.;
  13. Formiranje stručne biblioteke s dokumentacionim centrom za naučno istraživački rad u saradnji s visokoškolskim i drugim ustanovama u cilju objavljivanja znanstvenih radova u području urbanizma i arhitekture;
  14. Organizovanje regionalne i međunarodne razmjene arhitekata – projektanata, pedagoga, istraživača i studenata, udruženih na aktuelnim tematskim programima;
  15. Njegovanje etike članova u skladu s Moralnim kodeksom arhitekata, Atenskom poveljom i drugih konvencijama Internacionalne unije arhitekata UIA u Parizu te poduzimanje mjera u slučajevima njihovih kršenja.

 

Član 10

Strukovna djelatnost Asocijacije, odnosno njenih članova arhitekata obuhvata, shodno zakonski predviđenim visokoškolskim i postdiplomskim studijem arhitekture i urbanizma te specijalizacijom u slijedećim oblastima:

 

  • investiciono programiranje;
  • prostorno planiranje i urbanizam;
  • izrada investiciono tehničke dokumentacije – projektovanje visokogradnje, interijera, dizajna, vanjskog uređenja, urbanog dizajna, hortikulture i dr.;
  • zaštita graditeljskog naslijeđa;
  • ekološka zaštita prirodne sredine;
  • izrada predmjera i troškovnika, tehn. uslova i opisa, elaborata termičke i akustičke zaštite i dr.;
  • organizacija izvođenja i održavanja, stručni nadzor, tehnički prijem i dr.

 

Član 11

Pored navedenog udruženje ima dužnost da:

 

  • prati razvoj građevinske tehnologije, proizvodnje materijala i opreme;
  • stara se o usavršavanju i kadrovskom jačanju ekspertskih timova udruženja;
  • prati i primjenjuje zakonske propise obuhvaćene u čl. 10;
  • sarađuje sa sponzorima i donatorima čiji je rad od interesa za udruženje i dr.

 

Član 12

Asocijacija može članovima dodjeljivati certifikate o uspješnom učešću na tematskim stručnim radionicama te nagrade i priznanja za uspješne realizacije, za zasluge za određene projekte i akcije kao i za životno djelo.

Priznanja i nagrade mogu se dodjeljivati članovima i saradnicima udruženja kao i istaknutim zaslužnim umjetnicima i javnim radnicima.

 

Član 13

Asocijacija, radi ostvarivanja statutarnih programskih ciljeva i djelatnosti, može osnivati subjekte za privrednu i drugu djelatnost pod uslovima utvrđenim Zakonom i ovim Statutom.

 

Poslovnike ili uputstva kojima se regulira način rada resora donosi Upravni odbor.

 

 

 

IV      Uvjeti i način učlanjenja, prestanak članstva kao i prava,          dužnosti i odgovornost članova udruženja

 

Član 14

Osnivači udruženja stiču svojstvo člana danom registracije udruženja.

Svojstvo člana mogu steći diplomirani inženjeri arhitekture koji prihvataju program rada i odredbe ovog Statuta i program .

Zahtjev za učlanjenje podnosi se udruženju, na adresu sjedišta Asocijacije.

 

Član 15

Članovi mogu postati i strani državljani koji se bave programskim ciljevima i strukovnim djelovanjem Asocijacije ili su s njima povezani ako podnesu zahtjev za prijem u članstvo i potpišu izjavu o prihvatanju Statuta udruženja.

 

Član 16

Odluku o prijemu novog člana donosi Upravni odbor.

Protiv odluke Upravnog odbora u roku od 30 dana može se izjaviti prigovor Skupštini čija odluka, donesena po prigovoru, je konačna.

 

Član 17

Pravo članova je da učestvuju u radu udruženja, da se kandiduju, da biraju i budu birani u organe udruženja, da učestvuju u tradicionalnim Danima i noćima arhitekture i godišnjem salonu Collegium artisticum, da učestvuju na arhitektonskim natječajima, tematskim izložbama, stručnim prezentacijama i seminarima kao i drugim oblicima i formama rada u okviru djelatnosti udruženja u skladu sa Statutom.

 

Član 18

Dužnost članova je da savjesno učestvuju u radu u okviru djelatnosti udruženja, da  obavljaju preuzete obaveze i zadatke, posebno u afirmaciji arhitektonske struke te da redovno plaćaju članarinu i zajednički brinu za materijalnu opstojnost udruženja.

Dužnost članova je da ne čine radnje koje bi mogle nanijeti moralnu, materijalnu i drugu štetu ugledu udruženja, odnosno da se ponašaju u skladu s odredbama Statuta i Moralnog kodeksa arhitekata.

 

Član 19

Članovi Asocijacije imaju i slijedeća prava i obaveze:

  • da budu redovno i blagovremeno obavještavani o aktivnostima udruženja;
  • da daju prijedloge i ocjene za rad udruženja;
  • da čuvaju interese te podižu ugled struke i udruženja;
  • da ostvaruju i druga prava i dužnosti utvrđena Statutom i aktima udruženja.

 

Član 20

Članovi ostvaruju svoja prava ostvaruju putem organa Asocijacije, odnosno Skupštine i Upravnog odbora te preko osoba, ovlaštenih za zastupanje i predstavljanje udruženja.

 

Član 21

Članstvo u udruženju prestaje:

  • dobrovoljnim istupanjem na osnovu pismenog zahtjeva;
  • isključenjem zbog nepoštivanja odredaba Statuta i drugih pravila kao što je redovno plaćanje članarine i dr.;
  • isključenjem zbog narušavanja ugleda udruženja.

 

Član 22

Članu, za kojeg Sud časti utvrdi da je postupio suprotno odredbama Statuta ili Moralnog kodeksa arhitekata te narušio ugled udruženja, Sud časti može izreći mjere opomene ili isključenja, a na prijedlog koji  može podnijeti svaki član udruženja.

Konačnu odluku o isključenju, a na osnovu razmatranja žalbe isključenog člana kao i obrazloženja Suda časti o isključenju, donosi Skupština udruženja.

Član 23

Skupština udruženja može donijeti opšti akt koji će u skladu s ovim Statutom bliže urediti način i postupak stupanja u članstvo i prestanak članstva.

 

V       Zastupanje i predstavljanje udruženja i mandat ovlasti

 

Član 24

Asocijaciju zastupaju i predstavljaju:

 

  1. predsjednik UO i Asocijacije
  2. podpredsjednik UO i Asocijacije

 

Član 25

Mandat ovlasti osoba koja zastupaju i predstavljaju Asocijaciju su dvije godine s pravom reizbora.

 

VI*    Organi Asocijacije, njihove ovlasti, način imenovanja i opoziva, trajanje mandata, kvorum i pravila glasanja, funkcija osobe ovlaštene za saziv Skupštine

 

Član 26

Organi Asocijacije su:

 

  1. Skupština
  2. Upravni odbor
  3. predsjednik i podpredsjednik Asocijacije
  4. Nadzorni odbor
  5. Sud časti
  6. statutarna komisija
  7. honorarni sekretar

 

  1. Skupština

Član 27

 

Skupština Asocijacije, koju čine svi članovi udruženja, najviši je organ upravljanja udruženjem i u okviru svojih nadležnosti na svom zasjedanju:

  • usvaja, mijenja, dopunjuje Statut na prijedlog Statutarne komisije;
  • usvaja Plan rada za programsko, poslovno i finansijsko djelovanje udruženja;
  • donosi odluke o nazivu i sjedištu udruženja kao i odluke o statusnim promjenama  djelatnosti udruženja;
  • usvaja Finansijski izvještaj kao i naredni Finansijski plan udruženja;
  • bira i razrješava predsjednika i podpredsjednika Skupštine;
  • bira i razrješava predsjednika i podpredsjednika UO, odnosno Asocijacije;
  • bira i razrješava ostale članove Upravnog odbora;
  • bira i razrješava predsjednika i članove Nadzornog odbora;
  • bira tročlanu Statutarnu komisiju;
  • donosi odluke o udruživanju  u saveze kao i organizacionom povezivanju s drugim srodnim organizacijama i UIA;
  • delegira predstavnika u UIA i drugim strukovnim institucijama;
  • verificira odluke Upravnog odbora o investicionim i zajedničkim ulaganjima sa srodnim pravnim i fizičkim osobama;
  • odlučuje o visini članarine;
  • razmatra i usvaja izvještaje o radu svojih organa;
  • imenuje počasne članove za izuzetne i dugogodišnje zasluge u radu udruženja;
  • uručuje diplome, plakete i druga priznanja za zasluge u udruženju;
  • donosi odluku o prestanku rada udruženja;
  • prema Statutu vrši i druge poslove vezane za rad i djelovanje Asocijacije.

 

Član 28

Skupština se održava svake godine do polovine juna kao redovna Izvještajna, a naizmjenično svake druge godine redovna Izještajna i izborna skupština u skladu s dvogodišnjim mandatom organa udruženja. Ukoliko se predlažu izmjene Statuta Skupština je i statutarna.

Skupštinu saziva na prijedlog Upravnog odbora predsjednik Skupštine najmanje 15 dana prije održavanja Skupštine internim oglašavanjem Dnevnog reda na oglasnoj ploči kao i obavještavanjem članova putem web stranice udruženja.

Vanredna sjednica Skupštine održava se na zahtjev Upravnog odbora ili najmanje jedne trećine članova, a saziva je predsjednik ili podpredsjednik Skupštine najmanje 7 dana prije održavanja.

Skupština pravovaljano odlučuje ako je prisutna nadpolovična većina članova udruženja.

Ukoliko Verifikaciona komisija prije početka rada Skupštine utvrdi da nije prisutna nadpolovična većina članova udruženja, početak rada Skupštine se odgađa petnaest minuta radi dolaska potrebnog broja članova, a nakon čega Skupština pravovaljano odlučuje s prisutnim članstvom udruženja.

 

Član 29

Predsjednika i podpredsjednika Skupštine, Predsjednika i podpredsjednika Asocijacije, odnosno Upravnog odbora kao i ostale članove Upravnog odbora te Nadzorni odbor i Statutarnu komisiju na prijedlog predhodnog Upravnog odbora, odnosno na prijedlog Kandidacione komisije izborna Skupština bira i imenuje na period od dvije godine s pravom reizbora.

U cilju obezbjeđenja kontinuiteta upravljanja od ukupno sedam članova Upravnog odbora se smjenjuju četiri člana, odnosno biraju četiri nova člana svake druge godine.

 

Član 30

Skupština donosi odluke kada se za njih izjasni nadpolovična većina prisutnih članova.

Odluke se donose javnim glasanjem.

Izuzetno od prethodne odredbe, Skupština može odlučiti da se o nekim pitanjima izjašnjavanje vrši tajnim glasanjem.

Bliže odredbe o radu Skupštine utvrđuju se Poslovnikom o radu.

 

  1. Upravni odbor

Član  31

Upravni odbor je izvršni organ Skupštine Asocijacije i operativno organizira i rukovodi radom udruženja te u okviru svojih nadležnosti:

  • predlaže Skupštini Program rada i Finansijski plan te mjere za njihovo provođenje i neposredno ih izvršava;
  • koordinira radom Asocijacije putem članova Upravnog odbora i sekretarijata, zaduženih za pojedine oblasti;
  • ostvaruje saradnju sa srodnim institucijama i pojedincima u BiH i u inostranstvu;
  • odlučuje o zaključivanju ugovora i vrši druge pravne poslove i radnje u skladu s godišnjim programom rada i odlukom Skupštine;
  • angažira licencirani finansijski biro za obavljanje materijalno – finansijskog poslovanja na osnovu usvojene ponude i nakon potpisivanja ugovora;
  • vodi financijsko poslovanje i upravlja materijalnim sredstvima u skladu s Financijskim planom i brine o obezbjeđivanju materijalnih sredstava;
  • u ime udruženja kontaktira u zemlji i inozemstvu srodne asocijacije i formira podružnice, gdje za to postoji interes;
  • imenuje redakciju, odnosno urednika web stranice i drugih informativnih formi;
  • imenuje, rukovodi radom i razrješuje sekretara i druge honorarne saradnike  udruženja;
  • imenuje privremeni Sud časti koji u sastavu predsjednika i dva člana prati spor do okončanja postupka i konačnog razrješenja Suda časti;
  • predlaže Skupštini dodjelu diploma i drugih priznanja zaslužnim članovima;
  • animira učlanjenje i evidenciju članstva te kontrolira uplate i utroške godišnje članarine;
  • izvršava i druge odluke i smjernice Skupštine, vezane za rad i djelovanje Asocijacije;
  • podnosi Skupštini godišnji Izvještaj o radu i Izvještaj o finansijskom poslovanju nakon predhodne kontrole i usvajanja od strane Nadzornog odbora.

 

Član 32

Upravni odbor čine sedam članova:

 

  • predsjednik Asocijacije, ujedno i predsjednik Upravnog odbora;
  • podpredsjednik Asocijacije, ujedno i podpredsjednik Upravnog odbora i
  • pet članova.

 

Član 33

Upravni odbor se sastaje po potrebi, a najmanje jednom u toku mjeseca.

Upravni odbor punovažno odlučuje ako sjednici prisustvuju najmanje dvije trećine njegovih članova (tj. najmanje pet članova).

Upravni odbor donosi odluke kada se za prijedlog izjasni većina prisutnih članova.

U slučaju jednakog broja glasova za i protiv, odlučujući je glas predsjednika, odnosno predsjedavajućeg.

Odredbe o radu Upravnog odbora utvrđuju se Poslovnikom o radu.

 

Član 34

Članovi Upravnog odbora se prema aktuelnim Planovima rada za programsko, poslovno i finansijsko djelovanje udruženja, usvojenim na Skupštini, pojedinačno i zajednički zadužuju za programske ciljeve prema čl. 9 i za strukovno djelovanje prema čl. 10 kao što su edukacija članstva, izložbe, seminari, raspisivanje natječaja, ekskurzije, saradnja s AF UNSA i drugih visokoškolskih institucija, zakonska regulativa, Komora arhitekata, redakcija portala i publicistike, finansijsko poslovanje, arhiva, regionalna saradnja,  članstvo i saradnja u UIA i dr.

 

  1. Predsjednik i podpredsjednik Asocijacije

 

Član 35

Predsjednik Asocijacije je po funkciji i predsjednik Upravnog odbora.

Predsjednik zastupa i predstavlja Asocijaciju bez ograničenja.

U slučaju odsutnosti predsjednika, zamjenjuje ga podpredsjednik koji je ujedno i podpredsjednik Upravnog odbora sa svim pravima i ovlaštenjima koja po Statutu ima predsjednik.

 

Član 36

Predsjednik obavlja slijedeće poslove:

 

  • predlaže periodične Planove za programsko, poslovno i finansijsko djelovanje udruženja;
  • rukovodi provođenjem programskog, poslovnog i finansijskog djelovanja na osnovu usvojenih periodičnih Planova rada;
  • koordinira rad resora udruženja;
  • sprovodi odluke iz oblasti financijskog poslovanja;
  • samostalno odlučuje o sprovođenju programskih, poslovnih i finacijskih obaveza u okviru ovlaštenja koje mu je povjerila Skupština Asocijacije i o tome redovno obavještava Upravni odbor;
  • zastupa Asocijaciju u pravnom i financijskom prometu;
  • osigurava zakonitost rada i poslovanja udruženja;
  • rukovodi sjednicama i aktivnostima Upravnog odbora

 

 

  1. Nadzorni  odbor

Član 37

Nadzorni odbor vrši nadzor nad poslovanjem udruženja, a naročito:

 

  • vrši pregled izvještaja o poslovanju i godišnjem obračunu;
  • daje mišljenje o realizaciji programa rada i financijskog plana udruženja;
  • vodi računa da se financijsko poslovanje vrši u skladu sa zakonskim propisima;
  • prisustvuje godišnjem popisu pokretne i nepokretne imovine;
  • predlaže i kontrolira otklanjanje utvrđenih manjkavosti;
  • obavlja i druge poslove vezane za financijsko poslovanje udruženja.

 

Član 38

Nadzorni odbor sastoji se od tri člana, koji između sebe biraju predsjednika.

Nadzorni odbor se sastaje na redovnim sjednicama najmanje dva puta godišnje, odnosno uoči održavanja Skupštine, a predsjednik može zakazati i vanredne sjednice.

 

Odredbe o radu Nadzornog odbora utvrđuju se Poslovnikom o radu koji donosi UO.

 

  1. Sud časti

Član 39

U slučaju unutarnjih sporova ili nesporazuma, odnosno grubog kršenja principa i normi definiranih Statutom Asocijacije od strane članova udruženja, Upravni odbor može da privremeno imenuje Sud časti s predsjednikom i dva člana sa zadatkom da utvrdi činjenice i predloži Upravnom odboru mjere za otklanjanja spornog stanja, radnji i posljedica.

Sud časti donosi odluke većinom glasova prisutnih članova.

Upravni odbor je dužan s izvještajem Suda časti i svojim odlukama donesenim na osnovu izvještaja Suda časti upoznati predsjednika Skupštine i predsjednika Nadzornog odbora.

 

Podnošenjem izvještaja Upravnom odboru prestaje funkcija privremenog Suda časti.

 

Za Sud časti mogu biti izabrani samo članovi udruženja koji nisu u sporu kao i da nisu u rodbinskim, poslovnim ili drugim vezama s članovima koji su u sporu.

 

Odredbe o radu i nadležnosti Suda časti uređuje se Pravilnikom koji donosi UO.

 

Član 40

Funkcije člana Upravnog odbora je nespojiva s funkcijama predsjednika ili podpredsjednika Sklupštine, predsjednika ili podpredsjednika Asocijacije, člana Upravnog odbora,  člana Nadzornog odbora ili Suda časti su nespojive.

 

  1. Honorarni sekretar

Član 41

Honorarni sekretar profesionalno obavlja slijedeće poslove:

 

  • prema uputama predsjednika priprema održavanje sjednica Upravnog odbora;
  • vodi zapisnike sjednica Upravnog odbora i stara se o realizaciji odluka i zaključaka, o čemu redovno informira Upravni odbor;
  • obavlja poslove platnog prometa, blagajnika i administratora;
  • po potrebi priprema odgovarajuće materijale za potrebe Upravnog odbora;
  • po ovlaštenju predsjednika zastupa udruženje;
  • kontaktira članstvo, komisije i stranke i vodi razgovore, o čijem sadržaju po potrebi informira predsjednika UO;
  • vodi evidenciju članstva udruženja te evidenciju uplate članarine;
  • vodi protokol i arhivu druženja i dr.

 

Odredbe o radu i nadležnosti sekretara uređuje se Pravilnikom koji donosi UO.

VII       Oblik, sadržaj i način korištenja pečata i znak udruženja

 

Član 42

Pečat Asocijacije arhitekata u Bosni i Hercegovini je okruglog oblika, prečnika 30 mm s tekstom upisanim latinicom i ćirilicom:

 

–  kružni tekst duž ruba        : Udruženje ASOCIJACIJA ARHITEKATA u BiH

– horizontalni tekst u sredini :  AA u BiH

 

Način korištenja, čuvanja i uništenja pečata te njihov broj utvrđuje Upravni odbor posebnim Pravilnikom.

Asocijacija može imati znak. Odluku o izgledu znaka donosi Upravni odbor Udruženja.

 

VIII         Sticanje, raspolaganje i nadzor nad korištenjem sredstava

 

Član 43

Asocijacija stiče sredstva za rad iz slijedećih izvora:

  • godišnje članarine članova;
  • strukovnih aktivnosti kao što su organizacija projektnih natječaja, tematskih   izložbi, godišnjeg salona Collegium artisticum i dr.,
  • edukativnih aktivnosti putem seminara, predavanja, simpozija, prezentacije novih materijala i tehnologija i dr.,
  • izdavanja prostora i opreme članovima, saradnicima i partnerskim organizacijama;
  • aplikacija za projekte iz namjenskih sredstava budžeta KS, FBiH i BiH;
  • sponzorskih, donatorskih, dobrotvornih i drugih sredstava fizičkih i pravnih lica stečenih za aktivnosti u skladu sa zakonom.

 

Član 44

Organi Asocijacije dužni su upravljati pokretnom i nepokretnom imovinom udruženja s pažnjom dobrog domaćina.

Organi Asocijacije dužni su osigurati da se svi stručni, organizacioni, servisni, finansijski i drugi poslovi te zakupnina i održavanje prostora zaključuju po tržišnoj vrijednosti, odnosno po uslovima koji su povoljni za udruženje.

 

Član 45

Asocijacija je dužna ažurno i uredno voditi finansijsko poslovanje putem transakcijskog računa kod ovlaštene poslovne banke uz redovne izvještaje putem ovlaštene finansijske agencije, čije stanje je u nadležnosti predsjednika i podpredsjednika, ovlaštenih prema članu 36. Statuta a na osnovu godišnjeg Finansijskog plana, usvojenog od strane Skupštine.

 

Član 46

Nadzor nad sticanjem i raspolaganjem imovinom Asocijacije vrši Nadzorni odbor koji podnosi izvještaj Skupštini Asocijacije na usvajanje.

 

Član 47

Skupština Asocijacije razmatra i usvaja periodične izvještaje o materijalno – finansijskom poslovanju i izvještaje o radu na osnovu predhodno usvojenih finansijskih planova i planova o radu, koje pripremaju osobe ovlaštena za zastupanje i predstavljanje udruženja u skladu sa članom 27 Statuta.

 

IX        Javnost rada udruženja

član 48

Rad organa udruženja je javan te svi članovi u skladu sa Statutom i zakonom imaju pravo prisustvovanja sjednicama organa Asocijacije.

 

Član 49

Javnost rada ostvaruje se na način utvrđen u čl. 27 i 28 Statuta i u skladu sa zakonom.

Član 50

Izuzetno opštim aktom, koji donosi Upravni odbor, moguće je utvrditi da pojedine informacije, podaci i materijali predstavljaju poslovnu tajnu.

Istim aktom mogu se utvrditi odgovorne osobe za korištenje i zaštitu informacija koje imaju karakter poslovne tajne.

 

X       Postupak za donošenje Statuta, izmjena i dopuna Statuta

kao i drugih općih akata udruženja

 

Član 51

Skupština Asocijacije razmatra i donosi Statut, izmjene i dopune Statuta kao i druge opće akte udruženja na osnovu prijedloga koje pripremaju Upravni odbor i Statutarna komisija, odnosno lica ovlaštena za zastupanje i predstavljanje udruženja u skladu sa članom 11 Statuta.

 

XI      Uvjeti i postupak za pripajanje, razdvajanje, transformaciju ili          prestanak rada udruženja

 

Član 52

Skupština Asocijacije odlučuje o pripajanju, razdvajanju, transformiranju, raspuštanju i prestanku rada kao i drugim statusnim promjenama udruženja, a sve u skladu s interesima članova Asocijacije i u skladu sa Zakonom.

 

Član 53

Asocijacija može u okviru programskih ciljeva i djelatnosti organizirati svoje podružnice ili druge oblike djelovanja u skladu sa Statutom i Zakonom ako takvu odluku donese Skupština udruženja.

Član 54

Asocijacije prestaje s radom na osnovu odluke Skupštine o prestanku rada ili pripajanju, razdvajanju ili transformaciji udruženja u skladu sa članom 27 Statuta.

 

Član 55

Asocijacija prestaje s radom i na osnovu odredbe Zakona o udruženjima i fondacijama kada Ministarstvo pravde i uprave Kantona Sarajevo donese rješenje o prestanku rada udruženja u slučaju:

  1. ako je proteklo dvostruko više vremena od vremena utvrđenog Statutom Asocijacije za održavanje Skupštine, a Skupština nije održana;
  2. ako se broj članova Asocijacije smanji ispod broja od tri člana određenog Zakonom o udruženjima i fondacijama, a Skupština u roku od tri mjeseca od dana nastupanja ove okolnost ne donese odluku o prijemu novih članova.

 

 

XII    Pravila za raspodjelu preostale imovine u slučaju prestanka rada      udruženja

Član 56

U slučaju prestanka rada Asocijacije njena imovina će se povjeriti na čuvanje povjereniku kojeg odredi Skupština Asocijacije u roku od 60 dana od prestanka rada udruženja sve dok se ne steknu uvjeti za ponovno djelovanje udruženja ili konačan povrat imovine osnivačima i donatorima.

Evidencija imovine se temelji se na osnovu odgovarajuće dokumentacije, usvojene od strane Skupštine Asocijacije:

 

  • pokazatelja utvrđenih završnim materijalno – finansijskim izvještajem;
  • evidencije ulaganja sredstava od strane osnivača i donatora.

 

Član 57

U slučaju spora između osnivača kao i donatora za konačnu raspodjelu preostale imovine Asocijacije nadležan je Okružni sud u Sarajevu.

XIII Prelazne i završne odredbe

 

Član 58

Statut postaje punovažan kada ga usvoji Skupština Asocijacije arhitekata u Bosni i Hercegovine.

 

Član 59

Statut stupa na snagu danom donošenja Rješenja o registraciji, odnosno upisom u Registar udruženja Ministarstva pravde Bosne i Hercegovine čime udruženje stiče status pravnog lica sa svim pravima, obavezama i odgovornostima koje mu pripadaju po zakonu.

 

Član 60

Skupština Asocijacije je dužna u roku od godine dana od stupanja na snagu ovog Statuta donijeti druga opšta akta Asocijacije.

 

Član 61

Odredbe Zakona o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine, koje nisu obuhvaćene ovim Statutom, primjenjuju se u izvornom obliku.

 

 

 

 

Predsjednica Skupštine :

 

Aida Halilagić

Udruženje okuplja arhitekte BiH i pomaže u širenju saradnje među arhitektima, omogućavajući razmjenu ideja, zamisli i iskustava, proširivanje znanja i obogaćivanje međusobnih različitosti. Asocijacija učestvuje i sarađuje u poboljšanju životnih standarda stanovništva u programiranju, urbanizaciji, projektovanju i stručnom nadzoru u izgradnji arhitektonskih objekata i naselja, posebno pomažući manje razvijena područja u sveobuhvatnom zadovoljenju materijalnih i duhovnih potreba.

Organi Asocijacije su: Skupština, Upravni odbor, Predsjednik i Podpredsjednik Asocijacije, Nadzorni odbor, Sud časti, Statutarna komisija i Honorarni sekretar.

20+ godina

Asocijacija arhitekata u BiH djeluje od 2002. godine, pružajući podršku arhitektima i unapređujući struku.

500+ članova

Naša zajednica okuplja arhitekte, urbaniste i dizajnere posvećene razvoju arhitekture i javnog prostora.

aabih

Povezujemo arhitekte, unaprjeđujemo struku i oblikujemo prostore budućnosti.