Autor: Dario Kristić
Kao prvo i najbitnije i prije svega ostalog: Na natječaju su pobijedili Ena Kukić i Dinko Jelečević iz Sarajeva tj. sad već Graza. Čestitamo!
Drugu nagradu osvojio je Zadranin Matija Kraljić. Matiji takođe čestitamo uz pjesmu:
Ovo je bio oficijelno najsimpatičniji konkurs dosad održan ove godine u BiH. Ma da se ne lažemo, i ostalih godina. Samoinicijativno pokrenut od strane lokalnih ljudi (Udruženje Abc.ba i fondacija “Revizor”) svojom jednostavnom i dobrom idejom uspio je privući učesnike iz nekoliko zemalja. Odmah u startu treba pohvaliti organizatora koji nije (što je danas na prostorima BiH čak nevjerojatno) pokušao izmusti nekog od lokalnih arhitekata sa pričom “de mi to malo nacrtaj nešto” pa mu kad se ovaj počne izvlačiti kako nema vremena i da nije ništa jeo od četvrtka još udariti na savjest kako je to za mlade, kako nema para i tako ta priča koju smo svi sto puta već čuli i eto, da je sad ovde ne ponavljamo. (Ustvari, ponavljamo je. Već sam odužio ovo. Damn.)
Umjesto kuknjave, ponudili su skromnu novčanu nagradu koja ipak govori da se prema autorima odnose s poštovanjem . No, očito da financije nisu ni igrale neku veliku ulogu za učestvovanje na konkursu . Vidi se da su ljudi prepoznali iskrenost želje da se nešto pokrene i unaprijedi pa su u skladu s tim i reagirali. Dalje, po sastavu žirija, broju radova i njihovoj kvaliteti organizaciono je premašio mnoge natječaje organizirane od strane državnih fondova i zavoda, općina, mjesnih zajednica i ostalih raznolikih kotura, zupčanika i poluga vlasti. O, državni službenici, učite kako se to radi.
Nadamo se da će rezultati konkursa na kraju biti realizirani i da će ovaj primjer potaknuti i ostale lokalne zajednice da se trgnu iz učmalosti (koja evo već, hvala Manituu, dvadeset i druga godina ne jenjava) i pokušaju promijeniti nešto u svojoj okolini.
I ako može jedan savjetić: Iskoristite krov tornja kao vidikovac.
U nastavku pogledajte slike pobjedničkih radova i opis.

Prvo mjesto: Ena Kukić i Dinko Jelečević (Graz)
CENTAR
je zajednički dnevni boravak svoje zajednice. Njegov objekat je dio industrijske baštine, potpuno očuvan u svojoj formi i spolja tretiran samo reflektivnom srebrenom bojom. Nova boja ističe savremenu namjenu, te svojim svojstvom odražavanja okoline propituje igru integracije i imitacije konteksta u kojem se nalazi. Unutrašnjost objekta nastaje kroz redizajn horizontalnih arhitektonskih elemenata, stvarajući galerijski prostor povezivanjem tri sprata u jedinstven enterijerski volumen. Ovom intervencijom prizemlje postaje pozornica, a naredni spratovi svojevrsno gledalište. Na najvišem spratu objekta smještena je otvorena biblioteka sa radnim prostorom, pogodna za individualno i grupno korištenje. Vanjski dio centra su mobilni café na platformi i mali vrt. U centru se diskutira o pitanjima bitnim zajednici. Stvara se i promovira umjetnost, na stageu ili u spiralnoj galeriji. Predstavljaju se političke inicijative i školski recitali. Održavaju se konferencije za štampu i instrukcije iz matematike. Uzima se predah od raftinga i planira novo putovanje. Konzumiraju se i uzgajaju biljke. Protestira se i slavi.
Nađemo se u Centru!
Strategija – preporuka:
Open Air Library, KARO Architekten, Magdeburg

Drugo mjesto: Matija Kraljić (Zadar)
Datum objavljivanja: 20.04.2017.