CA 2018 – Flagship Store Camille Fournet
  • 2019-02-21
  • Projekt Camille Fournet odabran od strane stručnog žirija na selektivnoj izložbi Collegium artisticum – Arhitektura 2018 među 5 radova u kategoriji Enterijer.

    Projekt: Flagship Store Camille Fournet, Paris
    Autor: Boris Cindrić
    Saradnici: Edin Avdibegović, Sanja Vrzić, Andréa Minier, Jasmina Topčagić, Deniz Mahmutović, Aleksandra Jevremović, Semir Bakić, Azra Kadić Grebo

    Više o projektu možete pročitati u nastavku. 

    (Materijal koji slijedi je dio autorove prijave na CA te je korišten u sklopu izložbe)

    Želja investitora Camille Fournet je bila da butik, smješten u najluksuznijem trgovačkom kvartu Pariza, pretvori u ekskluzivni flagship store koji će biti odraz novog identiteta, dizajna i na novi način prezentovati proizvode ovog čuvenog proizvođača vrhunske kožarske galanterije. Butik se nalazi na nivou prizemlja stambene zgrade u zoni pod istorijskom zaštitom.

    Zahtjev je bio da se poveća prodajna površina i stvore dva prostora: jedan posvećen upoznavanju sa proizvodima, njihovom dizajnu i bojama, a drugi – umijeću, tradiciji, ručnoj izradi i kreacijama po narudžbi koji karakterišu ovu visokoluksuznu francusku marku još od 1945 godine. Da bi se povećao volumen i stvorila dva prostora, postojeće stanje je zahtijevalo veće građevinske intervencije. Prijašnja površina magacina je pretvorena u prodajni prostor a rušenje potpornog stuba, probijanje novih i proširenje postojećih prolaza u nosećim zidovima od masivnog kamena je omogućilo slobodno kretanje i vezu između dva prostora. Nakon izvedenih radova, prodajni prostor raspolaže novim službenim ulazom i garderobom a time i neophodnim prostorom za evakuaciju. U podrumu je smještena mala sala za sastanke sa priručnom kuhinjom, skladišni prostor i sanitarije. Svi prostori su stavljeni pod normu protivpožarne zaštite i alarmnim sistemom, a postavljanje akustičnog plafona dozvolilo je skrivanje svih električnih instalacija, sistema grijanja i ventilacije. Postavljanje plakara uz sve zidove i na strani izloga koji su orijentisani na manje prometnu ulicu, odgovor je na zahtjev investitora da svi proizvodi budu na dohvat ruke prodavačima. Istovremeno su izloženi samo osnovni predmeti što doprinosi eleganciji i ležernosti prostora.

    Koncept dva vremena – dva ritma, koji je dio filozofije marke Camille Fournet, ostvaren je u arhitektonskom i dizajnerskom rješenju kroz izbor materijala, boja i osvjetljenje interijera. Staklo, simbol vode, elementa u pokretu, neutralnog ali promjenljivog elementa, se nametnulo za prvi prostor od 93m² – brzi prostor, otvoren prema vani, kao izraz moderniteta marke i otkrivanja kreacija. Mliječnim aspektom poliranog stakla kojim su obloženi plakari koji je naglašen bijelim kamenom na podu, arhitekt je postigao efekt leda i time podstiče brzinu i protok kupaca. Zavisno od ugla gledanja, nijanse vode variraju na staklu i time daju utisak promjene i pokreta. Boje i oblici tašni izloženih u visini oka privlače pogled i pozivaju posjetioca u prostor a smjena punih i praznih površina ubrzava kretanje jer inicira želju da se otkrije prostor otkrije i vidi izbliza.

    Da bi iznenadio klijenta i naznačio mu kretanje u tom velikom, neutralnom, pročišćenom prostoru, arhitekta je dizajnirao “Table Des Sens” – Interaktivni stol. Inspirisan tradicionalnim radnim stolom kožarskih zanatlija, arhitekta ga je osmislio da bi scenski i interaktivno predstavio narukvice za satove, novčanike, sitnu galanteriju i stvorio mjesto otkrića i susreta. To skulpturalno arhitektonsko djelo od drveta, dužine 9,2 m, širine 1,2 m i sa samo dva oslonca, podstiče na otkrivanje predmeta u ladicama-izlozima, na dodirivanje elektronskih tableta, kožnih uzoraka i klavijature preko koje se može čuti zvučna kreacija koju je specijalno za butik komponovao Jacopo Baboni Schilingi.

    Tri bočna prolaza nagovještavaju drugačiju atmosferu i pozivaju na otkriće drugog – sporog prostora. Ovdje je klijent iznenađen odsustvom dinamike, stabilnošću boja. Prostor je intiman, topao i vrijeme je kao zaustavljeno. Mirnu i ugodnu atmosferu arhitekt je postigao upotrebom drveta, crnim podnim kamenom i staklenim površinama sa crnim filterom koji im daje efekt tamnih ogledala. Obloge u hrastovini boje kože čija obrada asocira na krokodilsku kožu doprinose prijatnom i tradicionalnom aspektu ovog prostora. Ovdje su klijentu dati na raspolaganje stol sa rukavicama, bar sa narukvicama za satove, salon i svo vrijeme potrebno za njegov izbor vrste kože, boje i modela tašni i drugih predmeta po narudžbi. Stakleni panoi ispred dva ekrana omogućavaju preplitanje odraza i emitovanih slika što povećava dojam pripadnosti okruženju Camille Fournet. Svijetla ogledala otvaraju ovaj tamni prostor i kreiraju čudesnu igru slika – pogleda na dva volumena podcrtavajući iznenađujuću harmoniju između dva prostora koja su u kontrastu ali nikako u kontradikciji.

    Prostorna koncepcija je omogućila maksimalnu iskorištenost volumena, unutrašnje uređenje je stavilo u centar boje i oblike proizvoda, a izbor materijala, pored estetske vrijednosti simbolizuje i osnovne tradicionalne elemente u preradi kože: voda (staklo), minerali – so i alun (kamen), hrast (drvo) kao izvor tanina neophodnog za štavljenje. Izvan uobičajenih kodova unutrašnjeg uređenja butika, realizovan je prostor koji svojom modernošću, elegancijom i dizajnom tretira luksuz na novi način i time u potpunosti predstavlja novu i savremenu sliku marke Camille Fournet.

    Podijeli

    Iz arhive