CA 2017_Spomenički kompleks tunel D-B
© Nihada Gadžo, Irnes Mujagić
© Nihada Gadžo, Irnes Mujagić
  • 2017-11-09
  • Autor: AABH

    Projekt tima DVA, Urbanističko-arhitektonsko rješenje “Spomenički kompleks tunela D-B” Sarajevo, je odabran od strane stručnog žirija na selektivnoj izložbi Collegium artisticum 2017 među 16 radova u kategoriji Ideja.

    Projekt:  Spomenički kompleks tunel D-B, Sarajevo
    Autor: Nihada Gadžo, Irnes Mujagić
    Saradnici: Nikola Ostojić, Alma Manso

    Više o projektu možete pročitati u nastavku.

    (materijal koji slijedi je dio autorove prijave na CA te je korišten u sklopu izložbe)

    © Nihada Gadžo, Irnes Mujagić

    © Nihada Gadžo, Irnes Mujagić


    Spomenički kompleks Tunel D-B važan je i možda najznačajniji kulturno-historijski spomenik posljednjeg rata. Širenje njegovog edukativnog značaja postavljeno je kao primarni zadatak, ali nije zanemaren ni njegov ogroman turistički potencijal i definisan je novi prostorni reper.

    Projektovanje spomeničkog kompleksa išlo je u smjeru povezivanja sa tematikom i simbolikom Tunela D-B.

    Prema projektnom zadatku bilo je potrebno isprojektovati muzejski centar na butmirskoj strani, i edukativno-istraživački na dobrinjskoj strani. Za obje strane date su potrebne površine, prema kojima su centri i projektovani. 

    Ideja projektanata bila je projektovati prostor koji svojim gabaritima neće biti dominantan u odnosu na postojeće objekte (kuću Kolar, Bjelonja i kuću Sloboda), kao što u ratno vrijeme to nije bio ni “Tunel  D-B”.

    Budući da su potrebne površine prekrivale cijelu površinu građevinske zone, a ideja projektanata takva da novoprojektovani objekat bude što neprimjetniji, ideja se kretala u smjeru pokazanom na dijagramima ispod.

    Budući da su grupe prostora odvojene, one postaju odvojene i  fizički, i prelazak iz jednog u drugi objekat je omogućen kroz uske prolaze i rampe, što simboliše prolaz iz kuće u kuću da bi se došlo do tunela. Tako je administrativni i servisni dio zgrade odvojen jedan od drugog i od muzejskog prostora.

    © Nihada Gadžo, Irnes Mujagić

    © Nihada Gadžo, Irnes Mujagić


    Cilj projektanata je predstaviti kompleks koji će biti originalan i simboličan i već kao građevina   govoriti o historiji i tematici koja je u njemu predstavljena.

    Stoga, ni izbor materijala nije slučajan. lzabrani su natur beton sa određenim pukotinama koje pružaju svjetlost prostorijama koje to svojom funkcijom zahtjevaju. Na mjestima unutar objekata, koja su zahtijevala prirodno osvijetljenje, isto je obezbjeđeno dodavanjem atrija.

    Atrij ujedno simbolizira prodor svjetla i nade unutar mračnih zatamnjenih prostora, kakav je bio i   sam Tunel D-B tokom rata.

    U kompleksu se povremeno pojavi i slijepa ulica koja simbolizira gradnju tunela i trenutke kada se nije znalo da Ii se tunel gradi uzalud i da Ii će ostati samo slijepa ulica.

    Važno je bilo omogućiti svima pristup kompleksu, pa je tako kroz cijeli kompleks olakšan pristup  i kretanje invalidima.

    Budući da se kompleks sastoji od 4 odnosno 5 objekata od kojih su 2 namjenjena za administraciju i servisne prostorije kompleksa, dijelovi kojima posjetioci ne bi trebali imati pristup pregrađeni su barikadama, koje su opet jedan simbol ratnih dešavanja na ovom prostoru.

    lzložbeni muzejski prostor planiran je kao otvoreni fleksibilni prostor koji se  može transformisati  po potrebi muzejskih izložbi.

    Na butmirskoj strani kompleksa muzejski izložbeni  prostor smješten je na dvije etaže. Pristup donjoj etaži, osim stepeništem,  previđen je preko tri uske rampe koje simboliziraju tunel i prolazak kroz tunel. Isti se mogu iskoristiti i za prostor za postavku izložbe koja je dodatno pojačana psihološkim efektom.

    Kuće Kolar, Bjelonja i kuća Sloboda zadžane su u svom izvornom obliku i unutrasnjim i vanjskim gabaritima i njihov izgled nije narušen niti okolnim objektima niti funkcijom.

    U svim kućama smješteni su izložbeni prostori i predviđene stalne postavke posvećene borcima koji  su stradali u prethodnom ratu. Na taj način očuvat će se sjećanje na stradale ljude i simbolično će postavke biti postavljene u objektima koji su u tom periodu bili ključni.

    © Nihada Gadžo, Irnes Mujagić[/caption]

    Ostale radove koji su odabrani od strane stručnog žirija na selektivnoj izložbi Collegium artisticum 2017 možete pogledati ovdje.

    Datum objavljivanja: 09.11.2017.

    *Zabranjeno je kopiranje objava sa web stranice AABH na druge portale i medije bez odobrenja od strane Asocijacije arhitekata u BiH.
    Podijeli

    Iz arhive